Çocuk Sağlığı Ve Hastalıkları Kliniği

Çalışma Saatlerimiz : Pazartesiden cumartesiye - 09:00- 21:00
  İletişim : 0312 283 26 91

NörofeedBack Uygulamaları

Ankara Nörofeedback Kliniği Hizmetleri

Kliniğimizde Maksimumbrain kurucusu Mehmet Mıdık ile geniş kapsamlı ve bilimsel verilere dayalı olarak Neurofeedback uygulamaları başlatmış bulunmaktayız. Nörofeedback uyugulamaları ile dikkat eksikliği, uyku sorunları, obesyonlar, migren, fibromiyalji,dürtüsellik gibi konularda hizmet vermekteyiz. Size Ankara Nörofeedbank klinik hizmetlerinde uygulanan nörofeedback hakkında kısaca bilgi vereyim.

NEUROFEEDBACK NEDİR?

Beyninizdeki aktivite, hissettiğiniz ve yaptığınız her şeyi belirler.
Çoğu insanın normal beyin fonksiyonu olmasına rağmen, hala günlük yaşamlarını etkileyen beyin dengesizlikleri veya kronik sıkıntıları vardır. Nörofeedback bu noktada yardımcı olabilir.
Neurofeedback beyin aktivitesini eğitmenin bir yoludur; beyin için biofeedback. Nerofeedback’i anlamak için, önce beyin dalgaları hakkında biraz bilgi sahibi olmamız gerekir.

Beyin Dalgaları Nelerdir?

Beyin dalgaları, beyin hücreleriniz birbirleriyle iletişim kurdukça üretilen elektriksel uyarılardır. Beyin dalgaları bize nasıl hissettiğiniz ve işlediğiniz hakkında çok şey anlatır; düşünce alışkanlıklarınız, stres seviyeleriniz, altta yatan ruh hali ve genel beyin fonksiyonu hakkında bilgi verir.

Saçlı derideki sensörleri kullanarak bu aktiviteyi ölçebilir ve izleyebiliriz. Beyin analiz yazılımı (QEEG beyin haritası) ile hangi spesifik aktivitenin semptomlarınıza yol açtığını belirleyebiliriz.

Sıkıntılara yola açan alanları QEEG uygulaması ile öğrendikten sonra, beyninizi rahat ve verimli bir duruma çekmeye yardımcı olacak bir eğitim planı oluşturabiliriz. Bu da bizi neurofeedback’e getiriyor.

Bir nörofeedback seansı sırasında, beyninizin gerçekte ne yaptığını, ne yapmak istediğinizle karşılaştırırız. Beyniniz daha rahat bir duruma yaklaştığında, bir bilgisayar ekranında olumlu bir yanıtla ödüllendirilirsiniz. Genellikle bu ‘nöro-geribildirim’ video oyunu, müzik veya film şeklindedir.

Nörofeedback eğitimi esnasında sesler ve görüntüler, beyniniz daha verimli bir yere yaklaştığında ve ya uzaklaştığında görsel ve işitsel olarak hemen anlamanıza yardımıcı olur.. Film oynatıldığında, beyniniz istenen duruma yaklaşıyor ise ekran daha kaliteli görünüt ve ses formatına döndürülür, istemediğimiz alanlar çalııyor y da yanlış dalga üretimi artıyorsa ekrandaki filmi, oyun görüntü kalitesi düşer ve ses kalitesi kötüleşir. Bu geribildirimle bir süre sonra doğru dalga üretmeyi başarırsınız ve bu ürettiğiniz dalgalar sizin günlük yaşam aktivitelerienizin düzenlenmesine yardımcı olurken artık geri dönüşsüz olarak gerekli alanların eğitilmesi ile yaşadığınız zorlukların ortadana kaybolması amaçlanmış olur.

Nörofeedback Eğtimlerinde Tekrar Önemlidir

Fiziksel egzersizler spesifik kasları geliştirdiği gibi, beyniniz daha rahat, daha verimli bir konuma ulaşmaya ne kadar çok egzersiz yaparsa, o kadar iyi olur (bkz. Nöroplastisite). Herhangi bir yeni beceri öğrenirken olduğu gibi, sadece zaman ve tekrar gerektirir. Nörofeedback eğitimleri genelde 40 seans üzerinden planlanır. Bazen alınana yararın hızına göre daha az ya da daha çok seansta yapılabilir.

NEUROFEEDBACK ÖRNEĞİ 1

ÖZGEÇMİŞ

13 YAŞINDA Ankara doğumlu kız. Ortaokul 3. Sınıf öğrencisi. Akademik başarısızlık yaşıyor. 2 kardeşler. Kendisinden 9 yaş küçük erkek kardeşi var. Doğum öncesi, anı ve sonrasında belirgin ve dikkat çeken bir olumsuz durum iletilmedi. İlköğretim döneminde başarısızlıklar başladı. Hep çok hareketliymiş.

YAKINMALARI

Ders çalışmama, çalıştığı derslerden de çalıştığının karşılığı puan alamama. Ders çalışmamak için bahaneler üretme. Ödevlerini unutma, çok uzun sürede zorla yapma. Yerinde duramama.

TEDAVİ GEÇMİŞİ

Sürekli Dr. Kontrolünde olmuş. Ritailin ve Conserta kullanmış. Hareketliği hiç geçmemiş. Özel dersler alınmış, dershaneye gönderilmiş. Okul puanı çok düşük. Özel bir okula gidiyor.

UYGULANAN TEST VE SONUÇLARI

  1. QIK dikkat ve dürtüsellik testi. Sonuç: Tüm puanları normal sınırlar içinde fakat sürdürülebilir dikkari süreye bağlı olarak yaşıtlarına göre önemli ölçüde zayıf. Hiperaktif. 3. QEEG. Sonuç: 1 bölgede hızlı ve 1 bölgede yavaş beyin aktivitesi bulguları gözlendi.

TERAPİ PLANI

Bireysel eğitimle destekleme. 2 bölgeye neurofeedback terapisi uygulama.

SONUÇ

75 seanslık neurofeedback terapisi ve bireysel eğitim desteği sonucunda, ödevlerini daha seri ve doğru yapmaya başladı.  Hiperaktivitesi tamamen geçti. Çalışma sonunda tekrar testler uygulandığında ailenin geribildiriminin doğru olduğu görüldü.

NÖROFEEDBACK ÖRNEĞİ 2

ÖZGEÇMİŞ

11 yaşında Ankara doğumlu erkek. Ortaokul 2. Sınıf öğrencisi. Akademik başarısızlık yaşıyor. 2 kardeşler. Kendisinden 4 yaş küçük erkek kardeşi var. Doğum öncesi, anı ve sonrasında belirgin ve dikkat çeken bir olumsuz durum iletilmedi. İlköğretim döneminde başarısızlıklar başladı. Derslerinde hep çok başarısızmış.

YAKINMALARI

Ders çalışmama, çalıştığı derslerden de çalıştığının karşılığı puan alamama. Ders çalışmamak için bahaneler üretme. Ödevlerini unutma, çok uzun sürede zorla yapma. Okula gitmek istememe, bozuk yazı, bozuk sayfa düzeni. Arkadaşlarına zarar verme, sürekli eşyalarını kaybetme.

TEDAVİ GEÇMİŞİ

Sürekli Dr. Kontrolünde olmuş. 6 yaşından beri Ritailin ve Concerta kullanmış. İlaçlı ve ilaçsız halinde hiçbir fark yokmuş. Özel dersler alınmış, dershaneye gönderilmiş. Okul puanı çok düşük. Özel bir okula gidiyor.

UYGULANAN TEST VE SONUÇLARI

  1. QIK dikkat ve dürtüsellik testi. Sonuç: Dikkati eksikliği bulgularıyla uyumlu. 2. QEEG. Sonuç: Ön frontal bölgede hızlı ve arka oksipital bölgede yavaş beyin aktivitesi bulguları gözlendi.

TERAPİ PLANI

Bireysel eğitimle destekleme. 2 bölgeye neurofeedback terapisi uygulama.

SONUÇ

50 seanslık neurofeedback terapisi ve bireysel eğitim desteği sonucunda, ödevlerini daha seri ve direnmeden yapmaya başladı. Okul başarısı önemli ölçüde arttı, arkadaşlarıyla sorun yaşamamaya başladı. Dersi dinleme davranışı çok gelişti. Öğretmeni çok memnun artık iyileşti diyor. Çalışma sonunda tekrar testler uygulandığında ailenin geri bildiriminin doğru olduğu görüldü.

NÖROFEEDBACK ÖRNEĞİ 3

YAKINMALARI

Hastamız uyumakta zorlanıyor. Konsantrasyon kurmada zorlanıyor ve duygusal tepkilerini kontrol edemediğini fark ediyor.

Psikometrik değerlendirme ile durumunu gözden geçiriyoruz ve yardım edebileceğimizi tespit ediyoruz. Bir QEEG beyin haritası kaydediyoruz ve beyninin yüksek alarma geçtiğini görebiliyoruz; duygusal reaktivite ve anksiyete ile ilgili alanlar rahat bir oranda üç katına çıkmaktadır. Rahatsız olmasına şaşmamalı.

Beyin aktivitesini dikkatlice analiz ettikten sonra, bu altta yatan kaygının bir uyarı durumundan dinlenmeye geçiş yeteneğini etkilediğini görüyoruz; uykusundaki olası sıkınıtılarının nedeninin bu olduğunu düşünüyoruz.. Konsantrasyonu ile ilgili görünür bir sorun olmasa da, endişesi beyninin kaynaklarının çoğunu alıyor ve konsantrasyon ve net karar verme için çok az şey kalıyor.

Endişe duyulan alanları belirledikten sonra, danışanımızın neurofeedback eğitim planını oluşturuyoruz.

Danışanımızın neurofeedback oturumları sırasında, endişesinde yer alan alanları gerçek zamanlı olarak izliyoruz. Beynini daha sakin bir konuma doğru hareket ettirdiğinde filim oynuyor ve beynine doğru yola gittiğini bildiren olumlu bir sinyal vermiş oluyoruz. Biraz daha içsel olarak endişeli hale geldiğinde, film kararır ve ses kaybolur – ona yanlış yöne gittiğini söyleyen olumsuz bir sinyal vermiş oluyoruz.

Hastamız terapi esnasında filmi izlemek istediğinde, beyninin sürekli olarak daha fazla ve daha dengeli, endişeli olmayan bir duruma geçmesi gerekir. Bu seansları  tekrar tekrar yaparken, zihnini nasıl sakin bir konuma getireceğini öğreniyor.

Daha fazla uygulama ile becerileri gelişir ve yakında bu değişimi kendi başına herhangi bir bağlantıya gerek olmadan kendi başına da yapabilir.

Sonuç

Terapi ilerlemesini takip ederken, beyin haritasında buna karşılık gelen bir değişiklik fark ediyoruz. Duygusal tepkilerini daha iyi seçebildiğini ve artık onlar tarafından istila edilmediğini söylüyor. Sonuç olarak uyku ve konsantrasyonu artık daha iyi.
Semptomları azaldı, beyni şimdi daha rahat bir pozisyonda ve beyin haritası bunu doğruladı.

Yukarıdakiler  sadece bir örnek. Kurumsal CEO’lardan ve profesyonel sanatçılardan ciddi otizm ve beyin hasarı olanlara kadar herkesle çalışıyoruz. Nedeni veya semptomu ne olursa olsun, neurofeedback beyni daha sağlıklı bir forma yeniden eğitmede yardımcı olabilir.